Vyplatí se oživovat mrtvý profil, nebo raději rozjet nový?

Vyplatí se oživovat mrtvý profil, nebo raději rozjet nový?

Váš profil už nějakou tu dobu neplní to, co jste od něj očekávali, a připomíná spíše skladiště odložených příspěvků? Dáváte na něj prodejní příspěvky a za svou snahu sklidíte JEN 3 lajky, a to ještě pouze od své rodiny? Co s takovým profilem dělat? Měli byste ho pohřbít s tím, že na náhrobek napíšete: „O TOMHLE SE NEBUDEME BAVIT“ a založit si nový, kde začnete znovu? Nebo byste se měli bohům internetu zavděčit šťavnatou obětinou a pokusit se profil oživit? Před stejným rozhodnutím stály i mé klientky z ordinace FyzioBalance. A jak to dopadlo? 

Děje se to dnes a denně, založíte si profil na sociálních médiích, jako je Facebook nebo Instagram s tím, že je to moderní a mocný nástroj propagace. Po určitém čase vás ale pravidelná tvorba začne zmáhat, ať už časově, nebo proto, že už úplně nevíte, co originálního vymýšlet. Z frustrace si následně od tohoto komplikovaného vztahu dáte pauzu. Nic nepřispíváte. U některých to tak již zůstane. Jiní na profil sem tam hodí prodejní příspěvek, u kterého doufají, že něco prodají, nebo že se něco změní. Ve většině případů to tak bohužel není. 

Se svými klientkami z FyzioBalance jsem začala spolupracovat v březnu 2024. V té době měly založený profil na Facebooku, na kterém měly 695 sledujících a Instagram s 16 sledujícími. Facebook byl tím profilem, na kterém se pokoušely sem tam přispívat. Vždy se však jednalo o prodejní příspěvky, které si od sledujících moc lajků nevysloužily. Instagram patřil k těm mrtvým profilům, na které se nepřispívalo vůbec.

Facebook březen 2024

Facebook březen 2024

Instagram březen 2024

Instagram březen/2024

Když jsme se spoluprací začaly, musely jsme se nejdříve rozhodnout, zda se pokusíme profily „oživit“. Takové rozhodnutí nebývá vždy jednoduché. Klientky se nakonec rozhodly do resuscitačních pokusů jít, a tak jsme začaly.

Jako první jsme si stanovily cíl! Ten byl jasný. Klientky se rozhodly pro budování povědomí o značce a navýšení počtu sledujících. Což v jejich případě a s ohledem na lokalitu a obor, ve kterých působí, bylo potřebné jako doušek vody na poušti.

Hlavní cíl jsme tedy měly a nyní bylo načase nastavit plán, podle kterého pojedeme.

Co jsme udělaly?

  • Nastavily jsme publikační plán na měsíc dopředu.
  • Začaly jsme publikovat pravidelně (2x týdně) prostřednictvím různých formátů (carousel, příspěvek s fotkou, reel).
  • Namísto prodejních příspěvků jsme se zaměřily na hodnotné příspěvky, které sledující pobaví, nebo vzdělají.

A tyto body jsme dodržely. Každý měsíc ode mě klientky obdržely publikační plán na měsíc dopředu. Jednalo se o směs příspěvků zaměřených na vzdělávání sledujících ohledně určité problematiky, vtipný reel na odlehčení, vzdělávací  cvičební reel, příspěvek představující konkrétního fyzioterapeuta a chybět nesměl ani nějaký trendující reel. 

Co to udělalo s profilem? Ten se pozvolna začal měnit…

Facebook květen 2024

Facebook květen 2024

Instagram květen 2024

Instagram květen 2024

Budovat značku jen pomocí obsahového marketingu, bez placených kampaní, není v dnešní době nejjednodušší. Organický dosah je na obou platformách nízký, obzvláště na Facebooku. Ale není to nemožné!

Ve svém úsilí jsme nepolevovaly a striktně se držely toho, co zcela evidentně funguje. A tak jsme se dostaly až sem. Do října 2024…

Facebook říjen 2024

Facebook říjen 2024

Instagram říjen 2024

Instagram říjen 2024

Za tuto dobu se nám povedlo neskutečné, oživily jsme mrtvé profily a značku dostaly do povědomí tisíců lidí, získaly velké množství sledujících, a to pouze díky organickému dosahu (bez placené propagace příspěvků). Jako bonus se nám také podařilo maximalizovat zapojení sledujících, kdy se komunita nebála zeptat na dotazy, které je trápí a klientky začaly přijímat objednávky i formou zpráv na sociálních médiích.

A povedlo se také stvořit pořádné „virály“, které otřásly Brnem a internetem. 

Facebook - virální příspěvek

Facebook – virální příspěvek

Instagram - virální příspěvky

Instagram – virální příspěvky

Cítíte, že na sociální média, stejně jako mé klientky, už sami nestačíte? Ráda vám pomohu! Nečekejte na POTOM a napište mi zprávu už TEĎ, ať se i váš profil může změnit v místo, kam lidé chodí relaxovat, vytvoří si k vám důvěru a jste ten první, na koho si vzpomenou, když budou  hledat řešení svého problému.