Vyplatí se oživovat mrtvý profil, nebo raději rozjet nový?
Váš profil už nějakou tu dobu neplní to, co jste od něj očekávali, a připomíná spíše skladiště odložených příspěvků? Dáváte na něj prodejní příspěvky a za svou snahu sklidíte JEN 3 lajky, a to ještě pouze od své rodiny? Co s takovým profilem dělat? Měli byste ho pohřbít s tím, že na náhrobek napíšete: „O TOMHLE SE NEBUDEME BAVIT“ a založit si nový, kde začnete znovu? Nebo byste se měli bohům internetu zavděčit šťavnatou obětinou a pokusit se profil oživit? Před stejným rozhodnutím stály i mé klientky z ordinace FyzioBalance. A jak to dopadlo?
Děje se to dnes a denně, založíte si profil na sociálních médiích, jako je Facebook nebo Instagram s tím, že je to moderní a mocný nástroj propagace. Po určitém čase vás ale pravidelná tvorba začne zmáhat, ať už časově, nebo proto, že už úplně nevíte, co originálního vymýšlet. Z frustrace si následně od tohoto komplikovaného vztahu dáte pauzu. Nic nepřispíváte. U některých to tak již zůstane. Jiní na profil sem tam hodí prodejní příspěvek, u kterého doufají, že něco prodají, nebo že se něco změní. Ve většině případů to tak bohužel není.
Se svými klientkami z FyzioBalance jsem začala spolupracovat v březnu 2024. V té době měly založený profil na Facebooku, na kterém měly 695 sledujících a Instagram s 16 sledujícími. Facebook byl tím profilem, na kterém se pokoušely sem tam přispívat. Vždy se však jednalo o prodejní příspěvky, které si od sledujících moc lajků nevysloužily. Instagram patřil k těm mrtvým profilům, na které se nepřispívalo vůbec.

Facebook březen 2024

Instagram březen/2024
Když jsme se spoluprací začaly, musely jsme se nejdříve rozhodnout, zda se pokusíme profily „oživit“. Takové rozhodnutí nebývá vždy jednoduché. Klientky se nakonec rozhodly do resuscitačních pokusů jít, a tak jsme začaly.
Jako první jsme si stanovily cíl! Ten byl jasný. Klientky se rozhodly pro budování povědomí o značce a navýšení počtu sledujících. Což v jejich případě a s ohledem na lokalitu a obor, ve kterých působí, bylo potřebné jako doušek vody na poušti.
Hlavní cíl jsme tedy měly a nyní bylo načase nastavit plán, podle kterého pojedeme.
Co jsme udělaly?
- Nastavily jsme publikační plán na měsíc dopředu.
- Začaly jsme publikovat pravidelně (2x týdně) prostřednictvím různých formátů (carousel, příspěvek s fotkou, reel).
- Namísto prodejních příspěvků jsme se zaměřily na hodnotné příspěvky, které sledující pobaví, nebo vzdělají.
A tyto body jsme dodržely. Každý měsíc ode mě klientky obdržely publikační plán na měsíc dopředu. Jednalo se o směs příspěvků zaměřených na vzdělávání sledujících ohledně určité problematiky, vtipný reel na odlehčení, vzdělávací cvičební reel, příspěvek představující konkrétního fyzioterapeuta a chybět nesměl ani nějaký trendující reel.
Co to udělalo s profilem? Ten se pozvolna začal měnit…

Facebook květen 2024

Instagram květen 2024
Budovat značku jen pomocí obsahového marketingu, bez placených kampaní, není v dnešní době nejjednodušší. Organický dosah je na obou platformách nízký, obzvláště na Facebooku. Ale není to nemožné!
Ve svém úsilí jsme nepolevovaly a striktně se držely toho, co zcela evidentně funguje. A tak jsme se dostaly až sem. Do října 2024…

Facebook říjen 2024

Instagram říjen 2024
Za tuto dobu se nám povedlo neskutečné, oživily jsme mrtvé profily a značku dostaly do povědomí tisíců lidí, získaly velké množství sledujících, a to pouze díky organickému dosahu (bez placené propagace příspěvků). Jako bonus se nám také podařilo maximalizovat zapojení sledujících, kdy se komunita nebála zeptat na dotazy, které je trápí a klientky začaly přijímat objednávky i formou zpráv na sociálních médiích.
A povedlo se také stvořit pořádné „virály“, které otřásly Brnem a internetem.

Facebook – virální příspěvek

Instagram – virální příspěvky
Cítíte, že na sociální média, stejně jako mé klientky, už sami nestačíte? Ráda vám pomohu! Nečekejte na POTOM a napište mi zprávu už TEĎ, ať se i váš profil může změnit v místo, kam lidé chodí relaxovat, vytvoří si k vám důvěru a jste ten první, na koho si vzpomenou, když budou hledat řešení svého problému.